English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری 25 جشن گلریزان در روز میلاد امام حسن علیه‌السلام

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: شب میلاد امام حسن علیه‌السلام خیرین در ۲۵ استان با هدف آزادی زندانیان تحت حمایت ستاد دیه آیین گلریزان برگزار شد.

 

سید اسدالله جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، با تقدیر از همیاری خیرین سراسر کشور در امر حبس‌زدایی اظهار کرد: امسال علاوه بر برنامه‌های زنده تلویزیونی که به طور روزانه از طریق شبکه‌های استانی در سیمای استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، فارس و ... برگزار شده و همچنان این برنامه‌ها تا پایان ماه مبارک تداوم دارند، ضمن تشریح وضعیت مددجویان جرایم غیرعمد تا به امروز بیش از 30 جشن گلریزان در شهرهایی چون ساری، اراک، سمنان و قزوین برگزار شده است که به عنوان نمونه در آیین گلریزان شهر اردبیل نیکوکاران نیک‌اندیش رقمی معادل یک میلیارد تومان برای این منظور به ستاد دیه استان اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در برپایی 377 جشن گلریزان تا پایان ماه رمضان گفت: با همکاری مسئولین استانی و به برکت حمایت‌های معنوی خیرین از شمالی‌ترین نقطه ایران اسلامی یعنی پارس‌آباد استان اردبیل تا جزایر کیش و قشم در جنوب کشور امسال میزبان برپایی مراسم گلریزان هستیم، مراسمی که با استقبال بالای خیرین همراه بوده و بعنوان نمونه در روز میلاد مبارک امام مجتبی علیه‌السلام عددی که در شهرهای تبریز و شیراز و سنندج با هدف استخلاص دربندان دردمند جمع آوری شده رقمی معادل 10 میلیارد تومان را نشان می‌دهد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به آمار 18 هزار نفری زندانیان جرایم غیرعمد بیان کرد: هرچند تمام این محکومان در اولویت رسیدگی این نهاد حمایتی قرار ندارند اما امیدواریم از محل برپایی این جشن‌های مردمی با تمکز بر رهایی سرپرستان خانواده و البته زندانیان زن بخش قابل توجهی از بدهی 990 میلیارد تومانی این محبوسان فراهم شده و تا عید سعید فطر بدهکاران غیربزهکار زیادی با عنایت به مدت ابقای در حبس و شرایط معیشتی‌‍شان از بند حبس آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

وی 15 رمضان را پرترافیک‌ترین روز بابت برگزاری جشن‌های گلریزان مطرح کرد و گفت: به برکت میلاد کریم اهل‌بیت و با عنایت به علاقمندی خیرین جهت برپا نمودن سفره‌های افطار در این روز امسال در 25 نقطه کشور میزبان برگزاری جشن‌های گلریزان بودیم.

جولایی ادامه داد: سال گذشته (1396) تعداد 313 آیین گلریزان در سطح کشور برگزار شد که امسال علاوه بر رشد 20 درصد در تعداد مراسم به دلیل همیاری خودجوش خیرین کمپین‌های حمایتی متعددی با همکاری ستاد دیه از سوی نهادهای حقوقی و حقیقی با شعارهای انساندوستانه‌ای مدیریت می‌شود که کمپین ارمغان 3 از جمله آن‌هاست.

مدیرعامل ستاد دیه کشور اختصاص مبالغ اهدایی به زندانیان بدهکار را صرف نظر از دین و مذهب عنوان کرد و گفت: تا به امروز چنانچه در آرشیو این مجموعه موجود است علاوه بر محکومانی از بین ارامنه کشور مقدمات آزادی صدها زندانی اهل سنت را از زندان‌های استان‌های کردستان، گیلان، گلستان و سیستان و بلوچستان فراهم نموده‌ایم که در همین مناسبت اخیر به مانند بسیاری دیگر از مناطق در مسجد جامع شهر سیمینه بوکان (از توابع استان آذربایجان غربی) با مشارکت خیرین و علماء سنی در میعادگاهی به نام جشن گلریزان میزان دلهایی بودیم که به برکت دستان سبز حاضرین آن مبلغ بدهی محبوسانی چند فراهم شد.

انتهای پیام/

۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۷
تعداد کلیک: ۱,۲۷۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.