English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حمایت از زندانیان غیرعمد را محدود به ایام خاص نکنیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد مالی رهایی یک خانواده از غم و اندوه است این حمایت‌ها می‌طلبد تنها محدود به ماه‌های رمضان‌ نشود.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در بیست و پنجمین جشن گلریزان استان بوشهر بیان کرد: باید با همکاری ستاد دیه حل مشکل زندانیان جرائم غیرعمد مالی با یک الویت رسیدگی شده و ضمن پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها موضوع آزادی محکومان فعلی به دلیل آسیب‌های جدی آن بر روی فرد و خانواده او با جدیت و به طور مستر در طول سال پیگیری شود. بدون شک پیشگیری از ورود به زندان و پیگیری برای رهایی بدهکاران غیرعمد تضمین کننده سلامت اجتماعی است.

وی با تاکید بر حفظ مردمی بودن اساس نهاد حمایتی ستاد دیه گفت: با توجه به اقبال مردم از جشن های گلریزان می‌طلبد ستاد دیه از این توان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بیشتر استفاده کند که صد البته این اقدام باید موجب تجری به جرم نشود. به عبارت دیگر نباید این شبه پیش آید که هر کس به شرط داشتن جرم غیرعمد می‌تواند از کمک‌های خیرین بهره‌مند شود. در این حوزه تحقیقات دقیق و میدانی نمایندگان این نهاد حبس‌زدا بسیار مهم خواهد بود.

حبس اگرچه قاطع‌ترین اما بهترین مجازات نیست

در ادامه این مراسم علی جمادی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر در سخنانی گفت: هرچند حبس آسان‌ترین و قاطع‌ترین مجازات برای اشخاصی که اقدام آن‌ها با هنجارهای اجتماعی تطابق ندارند، اما صرفا مستلزم بهترین مجازات نیست و این موضع را مشاهده وضعیت روانی گرفتاران دربند و مشکلات معیشتی و بعضا اجتماعی خانواده‌های آن‌ها تایید می‌کند.

وی افزود: در جرائم غیرعمد فرد خطا کار سوء نیتی نداشته و عالمانه مرتکب یک خطای منتهی به حبس نشده است، برای همین منظور به نفع طلبکار مالی یا شاکی است که برای تسریع در وصول حقوق از دست رفته به شرط داشتن صلاحیت و اطمینان از ادای تعهد خود مانع صدور احکام حبس شود.

رییس هیات امنای ستاد دیه استان با تاکید بر جرم زدایی از برخی رفتارها در جامعه اظهار کرد: باتوجه به اینکه فرد مرتکب جرائم غیر عمد مالی با مجازات حبس گرفتار زندان می‌شود برای همین هم خانواده و هم اجتماع از نیروی کار مفید و موثر محروم شده است.

وی اعلام کرد: از تعداد 26 جشن گلریزان برنامه‌ریزی شده تا به امروز 25 آیین گلریزان در ماه معنوی رمضان برگزار شده ایت که تلاش داریم از محل این مراسم خیرخواهانه زمینه آزادی حداکثری 125 زندانی جرائم غیر عمد حال حاضر استان را فراهم نماییم. افرادی 4 نفر آن‌ها را زنان شامل می‌شوند.

جمادی کل مبلغ بدهی زندانیان جرائم غیرعمد استان بوشهر را 220 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 40 نفر از این زندانیان واجد شرایط با 72میلیارد ریال بدهی در شهر بوشهر حبس هستند.

وی ادامه داد: به همت خیرین سال گذشته تعداد 133 نفر زندانی جرائم غیر عمد استان با میزان بدهی بالغ بر215 میلیارد ریالاز بند رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

18 هزار زندانی در انتظار یاری خیران

مدیر روابط عمومی ستاد دیه کشور به عنوان سخنران دیگر این مراسم با اشاره به آمار فعلی بدهکاران غیرعمد مالی و دیات گفت: هم اکنون 18هزار زندانی نیازمند در سطح کشور چشم انتظار مساعدت‌های مالی هموطنان خود هستند که تا به امروز برای آزادی این افراد در قالب‌  برپایی جشن‌های گلریزان استان‌هایی چون فارس، اصفهان، آذربایجان‌شرقی بیشترین کمک‌ را داشته‌اند.

هادی جلالی افزود: برای بهره‌مندی از کمک خیرین در حوزه آزادی زندانیان غیر عمد هر ساله در ماه مبارک رمضان جشن‌های گلریزان متعددی در سراسر کشور برگزار می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده امسال میزبان 400 جشن گلریزان در کشور هستیم.

وی یادآور شد: تاکنون 90 درصد جشن‌های گلریزان برگزار و از محل این مراسم رقمی معادل 500 میلیارد ریال جمع‌آوری شده است که با این مبلغ امید است 2500 تا 3 هزار زندانی از بند رهایی یابند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در خصوص محکومان غیرعمد استان بوشهر گفت: این استان جزو کم جمعیت‌ترین استان‌ها در داشتن زندانیان جرائم غیر عمد به شمار می‌رود که به برکت برپایی آیین‌‎های معنوی گلریزان امید است تا پایان ماه مهمانی خدا جمعیت 170 نفری محبوسان نیازمند به کمتر از نصف تقلیل یابد.

گفتنی است در آیین برگزار شده با اهدای کمک 437 میلیون تومانی خیرین زمینه آزادی 12 نفر از زندانیان سرپرست خانواده فراهم شد.

a

a

a

a

a  

انتهای پیام /


۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ۱۷:۳۶
تعداد کلیک: ۱,۳۶۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.