English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

من خود آن سیزدهم کز همه عالم به درم

دو سال پیش، درست در روز طبیعت تجمع گاز شهری در یکی از ساختمان‌های مسکونی به تخریب هفت خانه و مرگ چهارنفر انسان منتهی شد؛ اتفاقی تلخ که آثار آن هنوز باقی است.

 به گزارش ایسنـا، در این واقعه که به تاریخ سیزده فروردین سال 95 رخ داد طبق تحقیقات به عمل آمده و استعلام نظر کارشناسان نقص در اتصال اجاق سه‌شعله علت اصلی گزارش شده است. ماجرایی خون‌بار که علاوه بر داغدار کردن خانواده‌هایی ترکش‌ها و آثارش امروز با حبس مسبب بی‌قصد و منظور آن نمود پیدا کرده است.

اتفاقی که مسبب واقعه در آن ضمن آسیب دیدگی جدی از ناحیه کتف دو تن از اعضای خانواده‌اش را از دست داده و موجب سوختگی منجر به فوت دو نفر از همسایگان‌شان می‌شود.

با انفجار حاصل از تجمع گاز خانگی در آشپزخانه یکی از محلات فقیر نشین شهر مشهد در دم خانه اصلی فرو ریخته و با نشست این بنا دیوار جنوبی و سقف هال ساختمان همسایه شمالی این خانه نیز تخریب شده و اعضای خانواده همسایه در زیر آوار و آتش مدفون شده و فوت می‌کنند.

طبق اظهارات مطرح شده از سوی همسایگان  و وکیل اولیای دم، سوختگی قسمتی از بدن مقصر حادثه به ریزش ساختمان دلالت دارد و زنده ماندن او در این ماجرا نیز به تصمیم او باز می‌گردد که تلاش داشته بعد از انفجار برای اطفاء حریق که تا آن لحظه فقط متوجه خانه او شده بود نیروهای طلب کمک کند.

این آتش‌سوزی در شرایطی رقم خورده است که عامل انفجار صبح سیزدهم فروردین که به روز طبیعت معروف است قصد داشته برای یک گردش خانوادگی فلاکس را با آب جوش پُر کند اما تصمیمی که بر حسب غفلت به ویرانی خانه و مرگ اعضای خانواده او منتهی شد.

او شیر گاز را باز گذاشته و بعد که متوجه خالی بودن گاز فندک می‌شود مجدد جریان گاز را قطع نکرده و در همان شرایط در آشپزخانه مشغول پیدا کردن قوطی کبریت می‌شود که طولانی شدن این جست و جو کار دست او داده و حادثه می‌آفریند.

با طرح شکایت اولیاء دم نامبرده با دیه ناشی از فوت دو همسایه با یک بدهی 550 میلیون تومانی از اردیبهشت سال 1395 راهی یکی از زندان‌های استان خراسان رضوی می‌شود و هرچند در جریان ورود به زندان به دلیل فقدان نیت مجرمانه و حرمت همسایگی بازماندگان بخشی از محکوم‌به را گذشت می‌کنند اما بابت الباقی 300 میلیون تومانی این فرد همچنان در حبس بسرمی‌برد.

نیکوکارانی که تمایل دارند در جریان آزادی این بدهکارِ غیربزهکار مشارکت کنند، می‌توانند با روابط عمومی ستاد دیه کشور به شماره ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۴
تعداد کلیک: ۱,۴۱۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.