English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

حبس سرباز خواب‌آلود به خاطر شلیک به سرباز دیگر

پاس‌بخش که متوجه خواب بودن پرویز شده بود سعی کرد او را با بیدار کند که ناگهان اسلحه شلیک شد و باعث مصدومیت شدید دست یک سرباز دیگر شد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، پرویز در یکی از شب‌های بهمن 94 مشغول نگهبانی در پادگان محل خدمت بود که در یک لحظه به خواب می‌رود؛ چند دقیقه بعد، پاس‌بخش سعی می‌کند با ایجاد صدا، پرویز را از خواب بیدار کند اما بیدارشدن ناگهانی پرویز باعث می‌شود سلاحی که در دستش بود به سمت پاس‌بخش شلیک کند.

به دنبال این واقعه هرچند سرباز دیگر که برای سرکشی از محل پست و کمک به پرویز، نزدیک او شده بود جان سالم به در می‌برد اما با این شلیک مصدومیت شدیدی از ناحیه دست چپ نصیبش شد.

در ادامه با طرح شکایت، برابر حکم دادرسی نظامی شهرستان مهاباد سرباز وظیفه «پرویز - ج» به پرداخت دیه‌ای معادل 504 میلون تومان در حق شاکی محکوم می‌شود اما به دلیل فقر بالای منطقه محل سکونت این جوان و بیش از همه عسرت خانوادگی او، نامبرده از حین بازداشت در تاریخ 6 اردیبهشت سال 1395 تا امروز در بند به سر می‌برد.

قابل توجه اینکه از محکوم‌ٌبه اعلام شده طبق تلاش‌های گروه صلح و سازش ستاد دیه مقداری گذشت شده است اما این مددجوی 24 ساله که تا پیش از خدمت به شغل کارگری ساختمان اشتغال داشته همچنان در انتظار کمک نیکوکاران و آزادی از زندان است.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار 74/74 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز نموده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۶ دی ۱۳۹۷ ۱۴:۴۹
تعداد کلیک: ۱,۳۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.