English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانی غیرعمد تنها حمایت از یک فرد نیست

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حمایت خیرین در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تنها مساعدت شخص محبوس نیست، بلکه کمک به سلامت و استحکام پیوند یک خانواده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، هجدهمین جشن گلریزان اردبیل با حضور گسترده آحاد مردم و خیرین در سالن ولایت حضرت عباس علیه‌السلام برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در سخنانی با بیان این که جای محکومان جرایم غیرعمد زندان نیست و باید همه بر مبنای تکلیف شرعی، دینی و اسلامی خود به آزادی این زندانیان کمک کنند، گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از مردم اردبیل و خیرین هزینه افطاری، احسان در ماه محرم و همچنین هزینه‌های ختم اموات خود را به امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی اختصاص داده‌اند که به دنبال همین سخاوت اسلامی و انسانی تعداد ۲۸۴ زندانی واجد شرایط با مبلغ بدهی بالغ بر ۷۰۱ میلیارد ریال از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

نایب رئیس هیات امنای نمایندگی ستاددیه استان افزود:  همزمان با ماه مبارک رمضان و در یک عمل خیر و نیک دور هم جمع شده‌ایم  تا تعدادی  از 369 زندانی جرایم غیرعمد حال حاضر استان را از حبس آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان باز گردانیم.

در ادامه، ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تقدیر از حضور فعالانه خیرین و حمایت آنها از فعالیت‌های خیرخواهانه ستاد دیه استان، اقدامات این نهاد مردمی را شایان توجه برشمرد و افزود: با زندانی شدن افراد متاسفانه خانواده‌های ایشان نیز گرفتار مشکل و بعضا تزلزل می‌شوند.

عتباتی با اشاره به اصل شخصی بودن مجازات‌ها یادآور شد: با توجه به اینکه در قوانین حقوقی مجازات شخصی است و تاوان هر اقدامی را مرتکب آن باید دهد اما در قبال حبس بدهکاران غیربزهکار می‌بینیم که به واسطه زندانی شدن سرپرست یک خانه متاسفانه کیان خانواده از هم گسسته و اعضای آن و بویژه زنان و دختران در معرض آسیب‌های بعضا جبران ناپذیر اجتماعی و روحی قرار می‌گیرند.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان با اشاره به تلاش سیستم قضایی در راستای آزادی زندانیان جرایم مالی برای رهایی از زندان از طریق قبول تقسیط و اعسار افزود: رویه ما در دستگاه قضایی استان کمک به زندانیان جرایم مالی است،  اما حقوق شکات نیز باید در نظر گرفته شود. ستاد دیه ظرفیتی است مردمی که ضمن اعاده دین مدیونین برای هر دو طرف دعوای حقوقی سبب خیر می گردد.

حلاوت آزادی بدهکاران مالی را با هیچ لذتی نمی‌توان قیاس نمود

یساقی نایب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور آخرین سخنران این مراسم بود که با اشاره به استقبال گسترده خیرین اردبیلی گفت: علی‌رغم شرایط نامساعد جوی و وضعیت بد معیشتی برخی از هموطنان جای بسی تقدیر دارد حضور فرد فرد عزیزانی که به این محفل آمده‌اند تا گره‌گشای مشکل آن‌هایی باشند که بدون هیچ پشتوانه مالی و حتی معنوی راهی حبس شده و برخی ماه‌ها و سال‌ها در زندان بسرمی‌برند.

 وی با اشاره به سیره ائمه هدی در مساعدت از مظلومان و درماندگان  این رفتار حسنه را را نعمت الهی خواند و گفت: بذل مال و اختصاص وقت در راستای آزادی زندانیان بدهکار غیربزهکار یک توفیق الهی است و هر کس در این زمینه ریالی و اهدایی داشته باشد بدون شک طبق وعده الهی چندین برابر آن را هم در این دنیا و هم آخرت کسب خواهد کرد.

گفتنی است، در این مراسم خیرین استان اردبیل با پرداخت مبلغی معادل 5 میلیارد و 643 میلیون ریال زمینه آزادی بیش از 40 بدهکار مالی و دیه ناشی از حوادث رانندگی را فراهم نمودند.

ث

7

9 .

انتهای پیام/

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۱۹
تعداد کلیک: ۱,۳۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.