English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

1200 زندانی غیرعمد در استان فارس

مدیر نمایندگی ستاد دیه فارس از حضور بیش از 1200 محکوم بدهکار مالی یا متعهدین به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اصغر تراب‌پور با بیان اینکه زندانیان جرایم غیرعمد استان فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 10 درصدی دارند، اظهار کرد: غفلت نسبت به ایمنی محیط کار، بی‌توجهی به مقررات رانندگی، افزایش قیمت طلا، تغییر فاحش قیمت‌ها در بازار، سوءاستفاده برخی وام گیرندگان از تضامین بانکی و بیش از همه مشکلات معیشتی اقشار متوسط به پایین از دلایل اصلی حبس این افراد به شمار می‌آید.

وی با اشاره به میانگین 20 میلیون تومانی این افراد دربند اظهار کرد: امروز با همکاری خوب محاکم قضایی مجازات افراد غیربزهکار در قبال پرداخت محکومیت‌های مالی پایین چندان به زندان منتهی نمی‌شود اما با این احوال به دلیل تعدد پرونده‌ها و مبالغ سنگین محکومٌ‌به افرادی بیشماری روانه حبس می‌شوند که افزون بر انگ حبس روی پیشانی این دسته از مردمان بعضا بی‌بضاعت و مشکلات روحی و روانی حاصل از ای ننوع مجازات‌ها خانواده‌های بسیاری با از دست دادن نان‌آور خانه درگیر معضلات اجتماعی و در مواردی ناخواسته گرفتار فسادهای اخلاقی می‌شوند که بسیاری از این آسیب‌ها دیگر راه جبرانی هم ندارند.

آزادی ۲۴۲ زندانی غیرعمد در فارس

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با تقدیر از همیاری خوب خیرین در روند پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها و همچنین مقوله انساندوستانه حبس‌زدایی یادآور شد: به دلیل این که طلب اولیاءدم و شکات یک حق خصوصی است و فرد تا دین خود را نداده امکان آزادی از زندان را ندارد برای همین حبس این دسته از بدهکاران به دلیل عدم ایفا ممکن است سال‌های سال طول بکشد و زمان معین و محدودی برای آن فرض نیست. با درک همین موضوع خیرین استانی و البته حمایت همیشگی ستاد دیه کشور تنها در هفت ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۴۲ زندانی جرایم غیرعمد از بند رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی افزود: مجموعه بدهی این افراد رقمی بالغ بر ۹۴ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان بوده که به میزان ۶۴ میلیارد تومان آن با گذشت شاکیان پرونده از اصل بدهی کسر شده است و مابقی مبلغ نیز از طریق ارایه تسهیلات بانکی بدون سود، و جلب اعتبار از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی یا شرکت‌های بیمه پرداخت شده است.

تراب‌پور گفت: از ابتدای ماه ربیع‌الاول نیز جمعی از عاشقان خاندان نبوت زمینه آزادی ۳۸ زندانی بدهکار مالی ناشی از جرایم غیرکلاهبرداری را تامین کرده‌اند که همگی این افراد تا پیش از سالروز میلاد فرخنده حضرت رسول صلی‌الله‌علیه از حبس استخلاص یافته‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با اشاره به جمعیت محکومان غیرعمد استان افزود: هم‌اکنون یکهزار و ۲۰۱ نفر زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد ۳۸ نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی از کاهش زندانیان زن خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۳۱ درصد از زندانیان زن از بند رهایی یافتند که این اقدام بر حسب اولویتی انجام شده است که خیرین برای ما ترسیم کرده‌اند.

انتهای پیام /

۲۶ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲
تعداد کلیک: ۱,۰۶۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.