English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

محبوسی که کارآفرین شد

یکی از زندانیان رأی باز استان تهران در دوران تحمل حبس با راه‌اندازی کارخانه بزرگ تولید ظروف تفلون آشپزخانه، مددجویان واجد شرایط را استخدام کرده است.

مددجو «حسین. پ» که به دلیل محکومیت مالی زندانی شده است، با دریافت مجوز قضایی و رأی باز، ضمن راه اندازی کارخانه بزرگ تولید ظروف تفلون، پرداخت تدریجی بدهی‌ها و جلب رضایت شکات، مددجویان واجد شرایط را استخدام کرده است و معاش خانواده‌های آنان نیز تأمین می‌شود.

برخی از مددجویان رأی باز در دوران حبس ضمن معرفی به بنیاد تعاون با توجه به محل سکونت، شغل قبلی یا علاقه‌مندی در کارگاه‌های طرف قرارداد سطح شهر و نیز شهرک‌های صنعتی کار می‌کنند و حقوق ماهیانه به حسابشان واریز می‌شود.

مددجو حسین پ. که قبلاً کارخانه تولید ظروف آشپزخانه داشته و به علت رکود اقتصادی دچار مشکلات مالی شده و با شکایت شکات در زندان به سرمی‌برد، پس از دریافت مجوز رأی باز و سپردن وثیقه به بنیاد تعاون زندانیان استان تهران معرفی و اکنون بعنوان کارآفرین، کارخانه جدید خود را در شهرک صنعتی افتتاح کرده که تولیدات با کیفیت این مجموعه در بازارهای لوازم خانگی عرضه می‌شود.

حسین به عنوان کارآفرین با ادامه کار تولید ظروف و استخدام مددجویان رأی باز موجب آموزش این حرفه و فراگیری آن شده است، علاوه بر این زندانیان شاغل تحت نظر نهادهای ذیربط قوه قضائیه، حقوق و دستمزد ماهیانه دریافت می‌کنند که به حساب شبای آن‌ها واریز می‌شود.

براساس این گزارش، احکام رأی باز که در سال های اخیر بیشتر به آن توجه شده است موجب می‌شود زندانی در ایام حبس، ضمن فراگیری حرفه‌ای با اشتغال در کارگاه‌های طرف قرارداد، معاش خانواده را تأمین کند و از سویی فرصتی برای جلب رضایت شکات داشته باشد.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۲۲
تعداد کلیک: ۱۴۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.