انگشتری که گره‌گشایی می‌کند

انگشتری که گره‌گشایی می‌کند
تنها راه رهایی به آن دسته از بدهکاران دربندی که ناخواسته مسیر زندگی‌شان به سمتی حبس رفته تنها نگاه‌های خیرخواهانه‌ای است که از عمق قلب‌های مهربان برمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به همت خیرین نوعدوست در دیار کریمان قرار است انگشتری از کیلومترها فاصله برای گره‌گشایی به پشت میله‌های زندان جیرفت بیاید و بزم شادی را به خانواده‌های چشم به راه زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه هدیه کند.

اگر چه نیکی به دیگران یکی از پسندیده‌ترین کارهایی است که هر انسانی می‌تواند در طول زندگی خود انجام دهد و طلایی‌ترین گام، تشویق دیگران به کار خیر است و از طرفی یادمان باشد زندگی هریک از ما سرتاسر همانند زنجیری است که به هم متصل و اگر یکی از حلقه‌های آن پاره شود، در نهایت مشکلاتی به وجود می‌آید که از فردی بودن به جمعیت می‌رسد. از این رو باید برای محکم‌تر شدن و اتصال هرچه بهتر این زنجیره، همگی به هم کمک کنیم و در این بین همدیگر را برای انجام کار خیر تشویق نماییم.

با توجه به گفته پیامبر اسلام هر کسی که کار خیر و نیکی را انجام دهد، اجری مانند آن نصیبش خواهد شد. به عبارت دیگر پاداش تشویق کننده به انجام امور خیر به اندازه‌ای خواهد بود که افرادی که تشویق و پیرو این امر شده‌اند نیز از این پاداش بهره‌مند خواهند شد و چه خوب است که همگی اینگونه باشیم.

به تاریخ پنجم خردادماه در قالب برنامه‌ای فرهنگی یک انگشتری ناب و چند مدال ورزشی هدیه‌های خاص برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمدی که به صرف ناتوانی مالی به دور از خانواده‌هایشان در زندان بسر می‌برند در کرمان به فروش خواهند رسید.

قول اوحدی مراغه‌ای در باب تشویق دیگران به کار خیر این‌چنین می‌گوید «نیکی کن ای پسر که نیکی به روزگار به سوی تو باز گردد، اگر در چَه افکنی»؛ باشد که ماهم گره گشا باشیم هرچند کم.

ستاد دیه به عنوان متولی اصلی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در مناسبت‌های مختلف و با اعتبار مردمی همواره همیار زندانیان جرایم غیرعمدی بوده و هست که نه دلیل ارتکاب جرایم کیفری بلکه به صرف اغلب ناتوانی در تسویه دیون شخصی رهسپار زندان شده‌اند.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید