جواز آزادی 80 زندانی غیرعمد در جلسه کمیته ویژه ستاد دیه کشور صادر شد

جواز آزادی 80 زندانی غیرعمد در جلسه کمیته ویژه ستاد دیه کشور صادر شد
با برگزاری هفتمین جلسه کمیته ویژه زندانیان نیازمند در سال‌جاری مقدمات آزادی 80 زندانی جرایم غیرعمد از هفت استان کشور صادرشد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، جلسه هفتگی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد مردمی دیه روز دوشنبه (17 اردیبهشت ماه) به ریاست سید اسداله جولایی، رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی پرونده زندانیانی غیرعمدی از استان‌های بوشهر، تهران، خراسان‌رضوی، گلستان، کرمان، کرمانشاه و همدان با اعطای تسهیلات خاص با لحاظ فرآیند چند مرحله‌ای آزادی در قالب مراحل «ارایه دادخواست اعسار»، «آورده مددجویان» و «اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات» با ارایه تسهیلات بانکی و تخصیص کمک ویژه به 3 زندانی زن و 77 زندانی مرد موافقت بعمل آمد.

اصل بدهی هشتاد زندانی غیربزهکار یاد شده رقمی معادل 2 هزار و 601 میلیارد ریال بود که در مراحل متعدد رسیدگی به همت کمیته‌های صلح و سازش ستاد دیه نزدیک به 16 درصد اصل بدهی در قالب گذشت طلبکاران خصوصی از رقم محکومٌ‌به کسر گردید.

موافقت با ارایه کمک خاص به یک جوان سی ساله کرمانی که پس از فوت پدر سرپرستی مادر سالمند 79 ساله خود را در یکی از روستاهای استان کرمان برعهدا داشت از مصوبات قابل توجه جلسه اخیر کمیته ویژه بشمار می‌آید. جوانی که به سال 1396 با هدف تامین نیازهای معیشتی خود و اعضاء خانواده با پیش‌پرداخت 3 میلیون و ماهیانه نهصد هزار تومان محلی را در حومه شهر کرمان اجاره نموده و به فروش میوه مشغول می‌شود اما در ادامه به دلیل عدم تجربه کافی در خرید عمده سیفی‌جات به صورت عمده متضرر شده و مقارن با شیوع ویروس کرونا به دلیل تلف شدن محصولات با بدهی سنگین مهر ماه سال 99 رهسپار زندان می‌شود. هر چند زندانی یاد شده با دسفروشی و دوره‌گردی بخشی از تعهدات مالی و دیون شخصی را تسویه می‌کند اما بابت الباقی متاسفانه نزدیک به چهار سال در بند حضور بسر می‌برد که به برکت برپایی این جلسه و تایید اعضاء کمیته با رعایت موازین و ضوابط تدوین شده اسباب آزادی او فراهم گردید.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید