حالا جمع‌مان جور شد

حالا جمع‌مان جور شد
به مناسبت هفته ملی جمعیت، کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی اردبیل با اهدایی مبلغ 230 میلیون ریال یک زندانی خانم را از زندان آزاد کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، کریم‌الله محبوبی اُناری مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل با حضور در مراسم ویژه هفته ملی جمعیت که در سالن اجتماعات بیمارستان سبلان شهر اردبیل برگزار شد ضمن قدردانی از کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گفت: مهمترین رسالت ستاد مردمی دیه، فرهنگ‌سازی در راستای پیشگیری از ورود افراد با محکومیت‌های مالی به زندان است.

محبوبی افزود: بسیاری از خانواده زندانیان به دلیل نداشتن سرپرست خانواده دچار مشکلات عمیق عاطفی، مادی و معنوی می‌شوند.

وی تصریح کرد: وقتی که سرپرست یک خانواده به خاطر بدهی مالی، مهریه، حوادث رانندگی یا کارگاهی زندانی می‌شود بنیان آن خانواده دچار مشکل می‌شود چرا که محیط خانواده یکی از حساس‌ترین و مهمترین کانون‌های هویت‌یابی بوده و خمیرمایه اصلی شخصیت فرزندان در کانون خانواده و در سایه حضور پدر و مادر شکل می‌گیرد. از این رو آزادی یک زندانی علاوه بر نجات یک فرد، نجات یک خانواده و در نهایت نجات جامعه را رقم می‌زند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان با بیان اینکه در قبال انسان‌های دیگر مسئول هستیم گفت: به عنوان یک انسان وظیفه داریم نسبت به محیط اطراف پیرامون بی‌تفاوت نباشیم که بی‌تفاوتی در جامعه بزرگ‌ترین آسیب‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: نشاندن لبخند بر لبان خانواده زندانیان با آزاد کردن سرپرست یک خانه یا با فراهم نمودن زمینه بازگشت یک نان‌آور صرفا بدهکار به جمع خانواده و در نگاه کلی به آغوش پرمهر جامعه کاری بس ارزشمند است که در نزد خدا از اجر و قرب بالایی برخوردار است. در نگاه دیگر با جور شدن اسباب حضور در جمع می‌توان گفت سلامت اجتماعی و سلامت روانی جمعیت یک شهر یا روستا تضمین خواهد شد.

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید