از سرایداری تا حبس در پشت میله‌های زندان

از سرایداری تا حبس در پشت میله‌های زندان
او می‌داند پشت این دیوارهای بلند کسی منتظرش نیست، اما هنوز امید دارد. روزهایی را تجربه کرده که همه ایران را برای خود می‌دانست اما این روزها نه تنها یک سانت ایران به نامش نیست، بلکه بدهکار هم هست. او چک کشیده، به نام خودش و به کام دیگری.

گروه قضائی خبرگزاری فارس: این گزارش یک زندانی است، زندانی که در جوانی هم زندان را تجربه کرده بود، اما زندان‌های عراق. او اسیر شده بود.

این روزها 69 سال سن دارد، حدود یک سال است که در زندان به سر می برد و تا امروز به مرخصی نرفته است. هیچکس هم را ندارد که پیگیر کارش باشد، امیدواریم با این گزارش، یک ایران، پیگیر او شوند.

فوق دیپلم برق دارد و از درجه داران نیروی انتظامی بود، در سال 59 در جبهه سومار و قصرشیرین اسیر بعث عراق شد.

در زمان اسارت (سال 65) همسرش از طریق صلیب سرخ جهانی درخواست طلاق می‌دهد. او هم موافقت می‌کند و در همان روزها زندگی زناشویی آن‌ها به پایان می رسد.

سه سال پس از جدایی از همسرش، آزاد می‌شود و در عراق ساکن می‌شود. سال 91 به ایران باز می‌گردد، در یکی از روستاهای شمال کشور سرایدار ویلای آقای مهندسی می‌شود. سرایدار بی‌حقوق!

فقط در آن خانه زندگی می‌کرد و خبری از حقوق و دستمزد نبود. پس از مدتی با فردی آشنا می شود که در کار ساخت و ساز بود (آقای مهندسی) که در ساخت و ساز دستی داشت.

روزی مهندس به او پیشنهاد می‌دهد که دسته چک بگیرد و در بازار کار کند. او هم دست چک می‌گیرد و مهندس از دست چک او برای خرید سنگ استفاده می‌کند. مهندس پس از مدتی وجه 5 فقره چک را  که روی هم رفته معادل اعتباری به مبلغ  یک میلیارد و 127 میلیون است را قادر به پرداخت نمی‌شود، چک برگشت می‌خورد و او محکوم و ناخواسته روانه زندان می‌شود.

این زندانی با تأدیه و تأخیر هم اکنون بیش از یک میلیارد تومان (11 میلیارد و 127 میلیون  و 840 هزار ریال) بدهکار است اما شاکی گفته است اگر 450 میلیون تومان پرداخت کند، رضایت خواهد داد. 

نیکوکارانی که تمایل دارند برای کمک به این مددجو همیار ستاد مردمی دیه باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی‌ خود را از طریق شماره‌های ۷۴/۷۴ (بانک ملت)، ۷۷۷۷ (بانک تجارت)، ۵۵۵۵۵ (بانک ملی) یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۷۵۰۳ (بانک ملی) به حساب ستاد دیه کشور واریز کرده و در ثواب این اقدام خداپسندانه مشارکت کنند.

روابط عمومی ستاد دیه کشور با شماره تماس 02188916012 پاسخگوی سوالات شما خیرین در این زمینه خواهد بود.

۶ خرداد ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید