اقدامات حمایتی ستاد دیه از مفاسد اجتماعی می‌کاهد

اقدامات حمایتی ستاد دیه از مفاسد اجتماعی می‌کاهد
نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: اقدامات حمایتی ستاد دیه در آزادی زندانیان ناتوان از پرداخت دیون و دیه تضمین‌کننده سلامت اجتماعی از لوث مفاسد و آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در گیلان در دیدار با اعضای هیات امناء ستاد دیه‌ استان در سخنانی گفت: نقش فقر و بیکاری در بروز جرائم انکار ناپذیر است، اما نباید از مقوله‌ی مهم تربیت در رفتار‌های اجتماعی غافل شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از زندانیان به دلیل فقر فرهنگی روانه بند شده‌اند، افزود: خلا‌های تربیت اسلامی در کانون خانواده باعث بروز ناهنجاری‌های متعددی چون صدور چک‌های بدون پشتوانه یا عدم توجه به دارایی در تعهدات مالی می‌شود که کاهش آسیب‌های دایر بر این اقدامات با ترویج فرهنگ اسلامی و بهبود شرایط اقتصادی قابل کنترل و پیشگیری است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان اظهار کرد: در حوزه‌ی پیشگیری از بروز جرائم اجتماعی، دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نقش مهمی بر عهده دارند و این وظیفه‌ی مهم پیشگیرانه بایست در بستر آگاهی بخشی و روشنگری افکار عمومی با اولویت ایفا شود.

امام جمعه‌ رشت در ادامه با اشاره به اقدامات ستاد دیه‌ استان در مسیر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌های حمایتی این ستاد پس از آزادی زندانیان ناتوان از پرداخت دیه مصداق عینی پیشگیری و درمان است که باید در بستر یک تعامل جمعی پیش رود.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی رئیس کل دادگستری استان و رئیاست هیات امناء ستاد دیه گیلان هم طی صحبتهایی با اشاره به تلاش‌ دستگاه قضا در کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از زندانیان غیربزهکار گفت: سال گذشته ۲۹۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان با اقدامات حمایتی ستاد دیه و کمک ۶ میلیارد تومانی خیران نوعدوست گیلانی و البته نهایت همیاری قضات محاکم در قبولی دادخواست‌های اعسار از زندان آزاد شدند.

علیرضا یزدانی، مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان هم از دیگر سخنرانان این نشست بود که در گزارشی کوتاه از آزادی 44 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از جرایم غیرعمد اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا کنون با رقم بدهی بالغ بر ۱۳۱ میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافته‌اند.

۸ خرداد ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید