مرد کرمانی برای تداوم زندگی‌ مشترک خود ۴ زندانی غیرعمد آزاد کرد

مرد کرمانی برای تداوم زندگی‌ مشترک خود ۴ زندانی غیرعمد آزاد کرد
مدیر ستاد دیه استان کرمان گفت: فردی که در شرف جدایی از همسرش بود، نذر می‌کند چنانچه زندگی‌اش به روال گذشته بازگردد، اسباب آزادی چهار مددجوی جرائم غیرعمد را فراهم کند؛ نذری که ادا شد و از مشکل 4 زندانی غیرعمد مشکل‌گشایی کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام در جمع خبرنگاران از آزادی ۳۳ مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد از زندان‌های استان طی روزهای دهه کرامت خبر داد و گفت: هر ساله در دهه کرامت زمینه‌ آزادی تعدادی از محکومان جرائم غیرعمد فراهم شده و امسال هم خوشبختانه در تداوم این رویه حسنه جمع آزادی محبوسان غیربزهکار به عدد ۳۳ مورد آزاد رسید.

وی بیان کرد: مبلغ بدهی این افراد ۸۰۲ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال بود که با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه استان در قالب برگزاری جلسات صلح و سازش، به میزان ۵۰۱  میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال از اصل بدهی در تعامل با شکات تخفیف یا به طور کل گذشت اخذ شد.

موسوی‌قوام گفت: در بحث توان پرداخت مددجویان و اعسار مبلغ ۲۵۷ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال را خانواده خود زندانیان تامین کردند و در نهایت با پرداخت مبلغ ۴۰ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و خیران این مددجویان از زندان آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به جذب حداکثری کمک‌های خیران مردم نوعدوست کرمان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: هرچند در روزهای ضیافت الهی آزادی‌های بسیاری را خیرین خداجو در دیار کریمان رقم زدند اما در حال حاضر برای آزادی محکومان جرائم غیرعمد استان بیش از ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمک ۸۰۰ میلیون ریالی خیّر کرمانی برای آزادی زندانیان غیرعمد در روزهای اخیر گفت: این فرد هدف از این کار نیک را ادای نذر عنوان کرد که نیت داشته برای برکت زندگی‌اش در راه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کند.

موسوی قوام ادامه داد: مثل اینکه این فرد دچار مشکل خانوادگی و در شرف جدایی از همسرش بوده که نذر کرده چنانچه زندگی‌اش به روال گذشته برگردد و از هم نپاشد، زمینه آزادی چهار مددجوی جرائم غیرعمد را فراهم کند که به لطف الهی با پا درمیانی تعدادی از ریش‌سفیدان خانواده‌، مشکلش حل شده است.

وی بیان کرد: با مبلغ اهدایی این خیّر که با حضور خود در محل ستاد مردمی دیه گره‌گشایی نمود به زودی زود چهار مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد با عنایت به عائله‌مندی و مدت بالای ابقای در حبس از زندان آزاد می‌شوند.

۱۰ خرداد ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید