آزادی ۵ زندانی بدهکار مالی با کمک دانش‌آموزان الوندی

آزادی ۵ زندانی بدهکار مالی با کمک دانش‌آموزان الوندی
با کمک دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی «ولایت» شهر الوند، ۵ زندانی جرائم غیرعمد آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، کافیست خدا نگاه پرمهرش را متوجه قلوب بندگان خویش سازد تا با بهانه‌ای هرچند کوچک، آستین همت بالا زده و به کمک مخلوق خدا بشتابند.

از قدیم شنیده ایم که می گویند «از تو حرکت، از خدا برکت» این ضرب‌المثل به زیبایی گواه برکت خداوند متعال در انجام امور خیر است و چه رستگارند بندگانی که در این مسیر گام می‌گذارند.

مدرسه دوره دوم ابتدایی ولایت در شهرستان البرز همچون قطعه‌ای از بهشت است که با همراهی، همدلی و دست سخاوت خیرین و اولیای دانش‌آموزان زمینه آزادی ۵ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم ساخته تا لبخندی بر لبان انسان‌هایی بنشاند که بنا بر جبر چرخ گردون روزگار، گرفتار زندان و دوری از همسر و فرزندان شده‌اند.

در این خصوص حاجی‌پور، مدیر مدرسه ولایت به تشریح اقدام صورت گرفته پرداخت و بیان کرد: سال گذشته مقرر شد تا در ماه مبارک رمضان مراسم افطاری در مدرسه داشته باشیم بنابراین اقدام به راه‌اندازی پویش افطاری ساده کردیم تا اولیای دانش آموزان در صورت تمایل در این کار معنوی مشارکت کنند.

وی افزود: پویش افطاری ساده از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شد و از آنجا که بیشتر ایام ماه ضیافت الهی با نوروز ۱۴۰۳ تلاقی کرده بود بنا داشتیم تا پنجم عید نوروز بحث افطاری را برای دانش آموزان برگزار کنیم.

مدیر مدرسه ولایت شهرستان البرز تصریح کرد: خوشبختانه پویش با مشارکت و همکاری بالای خیرین مدرسه و اولیای دانش‌آموزان و افراد خیر خارج از مدرسه که می‌شناختیم همراه شد به طوریکه میزان کمک جمع‌آوری شده بسیار بیش از رقم لازم جهت برگزاری مراسم افطاری شد.

وی ادامه داد: با توجه به رقم بالای کمک جمع آوری شده چندین پیشنهاد شد از جمله اینکه برای به یادگار ماندن خاطره ای شیرین در اذهان دانش آموزان علاوه بر بحث افطاری، هدیه ای هم برای آنان تدارک دیده شود. در نهایت با مشورتی که با همکاران داشتیم یکی از دوستان پیشنهاد داد تا مبلغ مازاد، صرف آزادی زندانی جرائم غیرعمد شود.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد: از آنجا که مبالغ جمع آوری شده با هدف برگزاری افطاری برای دانش آموزان بود لذا پیشنهاد آزادسازی زندانی جرائم غیرعمد را در گروه مجازی مدرسه مطرح کردم تا در صورت موافقت اکثریت اعضا برای انجام این امر خداپسندانه اقدام شود که شکر خدا تقریبا ۹۹ درصد اولیای دانش آموزان اعلام رضایت کردند.

وی عنوان کرد: پس از تصویب موضوع، مجدد برخی از اولیا و خیرین مدرسه شروع به واریز کمک‌های نقدی کردند که خوشبختانه با عنایت الهی اولین زندانی با مبلغ ۲۵ میلیون تومان همزمان با روز عید فطر آزاد شد.

مدیر مدرسه ولایت شهرستان البرز گفت: این فرد که پدر دو فرزند و مستاجر بود، به دلیل ورشکستگی و عدم توانایی مالی جهت پرداخت بدهی به زندان افتاده بود. البته بیشتر رقم بدهی خود را پرداخت کرده بود و فقط مبلغی باقیمانده بود که با واریز ۲۵ میلیون تومان کمکهای جمع آوری شده این شخص از زندان رهایی یافت.

وی خاطرنشان کرد: با وجود برگزاری افطاری با حضور فرماندار شهر البرز و پرداخت این مبلغ همچنان ۷ میلیون تومان از کمکها باقی مانده بود که با مشارکت خیرین زمینه آزادی زندانی دوم فراهم شد که برای رهایی این شخص مبلغ ۱۵ میلیون اهدا شد.

حاجی‌پور اضافه کرد: فرد دوم که از زندان آزاد شد نیز صاحب دو فرزند و مستاجر بود که برای تامین پول رهن منزلش از دیگران قرض گرفته بود اما نتوانسته بود در موعد مقرر مبلغ بدهی‌اش را بازپس دهد، از این رو به زندان افتاده بود که با پرداخت ۱۵ میلیون تومان رقم مورد نیاز خوشبختانه وی آزاد شده و به آغوش خانواده اش بازگشت.

وی افزود: چندی پس از وقوع این ماجراها با تشویق و ترغیب و همراهی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان البرز موقعیتی فراهم شد تا در شورای آموزش وپرورش این موضوع مطرح شود. در این جلسه که با حضور فرماندار وقت برگزار شد بنده گزارشی از آزادی دو زندانی ارائه کردم که با استقبال و مشارکت اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان جهت آزادی زندانی سوم مواجه شد.

این مسئول تاکید کرد: با کمک امام جمعه شهر الوند، بخشدار مرکزی، بخشدار محمدیه، شهرداری محمدیه، شهردار الوند، رئیس دانشگاه کار شهرستان البرز و تعدادی از موسسین مراکز غیردولتی مجموعا ۱۲ میلیون تومان کمک جمع شد که با این رقم سومین نفر هم از بند زندان رهایی یافت.

وی خاطرنشان کرد: مجدد مشاهده کردیم در حسابی که برای این منظور تعیین شده است مبلغی موجودی وجود دارد، گویا خداوند باری تعالی راهی برای تداوم انجام کار خیرخواهانه و رهایی بندگان خود از زندان گشوده بود.

حاجی پور اظهار کرد: با اطلاع رسانی در مورد آزادی زندانی سوم در گروه مجازی مدرسه، باز خیرین دست از کمک برنداشتند و با همراهی و همدلی قابل ستایش آن‌ها این مسیر ادامه یافت و بدین شکل زندانی چهارم با مبلغ ۱۷ میلیون تومان مصادف با روز گرامیداشت مقام معلم با کمک همکاران، اولیای دانش آموزان و خیرین آزاد شد.

وی خاطرنشان کرد: این فرد که متاسفانه از سرطان روده رنج می‌برد و دارای دو فرزند و مستاجر بود برای تامین هزینه درمان خود پول قرض گرفته بود اما در بازپس دادن بدهی خود ناتوان گشته و به زندان افتاده بود که خوشبختانه با نگاه پرمهر خدا و دلهای پرسخاوت و قلبهای مهربان خیران آزاد شد.

مدیر مدرسه ولایت شهرستان البرز گفت: همچنان مبلغی در حساب مدرسه باقیمانده بود که مجدد اعلام کردیم و با همراهی خیرین و اولیا و شهردار الوند و گلریزانی که در شهر الوند برگزار شده بود ۷ میلیون تومان جمع‌آوری شد و زندانی پنجم هم آزاد شد.

وی اذعان کرد: این اقدام خداپسندانه با عنایت الهی برکت یافت و با هماهنگی به عمل آمده، مدرسه لقمان نصرت آباد با رقم ۶ میلیون تومان کمک جمع آوری شده زندانی دیگری را آزاد کرد و مدرسه فرهیختگان و فاخر شهرستان البرز هرکدام با رقم ۱۲ میلیون تومان به جمع مدارس خیرخواهی پیوستند که در ریل قطار عمل نیک و ذخیره‌ای برای باقیات صالحات در حرکت بود.

حاجی‌پور تصریح کرد: این موضوع به فتح بابی برای آزادی زندانیان با همت مدارس تبدیل شد و خوشبختانه مدرسه ما در مجموع با کمک حدود ۷۰ میلیون تومان به ستاد دیه، زمینه آزادی ۵ زندانی را فراهم ساخت.

وی خاطرنشان کرد: روزی که در سر صف دانش‌آموزان اعلام کردم که با مازاد مبلغ جمع‌آوری شده در پویش افطاری، قصد آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را داریم حال و هوای خاص معنوی در مدرسه موج می‌زند طوری که یکی از دانش‌آموزان کلاس چهارم ابتدایی از حس خوشحالی نتوانست جلوی اشکهای خود را بگیرد و گریه می‌کرد. ای کاش آنجا دوربینی بود که می‌توانست این صحنه زیبا حاکی از حس نوع دوستی را ضبط و ثبت کند.

این مسئول عنوان کرد: لطف خدا ۳۰ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارم و در سالهای اخیر گاه با خودم فکر می کردم که نسل کنونی به سمتی پیش می رود که در بین آنان حس همدلی، نوع دوستی و داشتن عواطف برای دستگیری از نیازمندان کم رنگ شده است اما مشاهده آن لحظات شیرین از شور و شوق دانش‌آموزان متوجه شدم که مهربانی و نوع‌دوستی ریشه در ذات ایرانیان دارد. دانش‌آموزی داشتیم که برای مشارکت در این کار قلک خود را شکسته بود.

وی اظهار کرد: اکثر مردم تصور می‌کنند مبالغ بدهی کسانی که در زندان هستند چند میلیارد است شاید به همین دلیل خیلی وارد این عرصه خیرخواهانه نشوند در حالیکه هستند افراد نیازمندی که به دلیل ناتوانی در پرداخت مبالغ پایین در زندان گرفتار شده‌اند.

حاجی‌پور گفت: با اطلاع‌رسانی در این زمینه قطعا شاهد مشارکت بیشتر مردم در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت آن‌ها به جمع خانواده خواهیم بود.

۱۰ خرداد ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید