آزادی زندانیان غیرعمد ذیل بیرق تعزیه‌داران ده‌زیاری

آزادی زندانیان غیرعمد ذیل بیرق تعزیه‌داران ده‌زیاری
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: به همت شرکت‌کنندگان در یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی شامگاه ۱۹ خرداد ماه در حاشیه برگزاری هشتمین شب از یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع مردم اظهار کرد: برگزاری مراسمی در این سطح باعث افتخار برای استان کرمان، منطقه و روستای ده‌زیار است.

وی با اشاره به اینکه حضور باشکوه مردم در این مجالس و اجرای هنرمندانه ذاکران، مداحان اهل‌بیت و تعزیه‌خوانان از سراسر کشور در این سوگواره جای تقدیر دارد، گفت: آیین تعزیه‌خوانی در این سوگواره بسیار هنرمندانه، معنوی و اثرگذار برگزار می‌شود و جای تقدیر دارد.

حمیدی با بیان اینکه امسال در حاشیه این آیین مذهبی آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد کلید خورده که این کار خداپسندانه از اول این سوگواره آغاز شده و تا شب آخر ادامه دارد، گفت: این کار ارزشمند با همت شما عزاداران امام حسین علیه‌السلام رقم خواهد خورد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بیش از دو دهه ستاد مردمی دیه در کشور راه‌اندازی شده و فعالیت آن در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است؛ کسانی که ناخواسته و بدون آنکه مرتکب جرم و خطایی شوند وارد زندان شدند.

وی با بیان این که به برکت هیئات مذهبی و به حرمت نام اهل‌بیت پیامبر اکرم هر ساله در مناسبت‌های مذهبی درصد قابل توجهی از مطالبات حقوقی از جانب شکات گذشت می‌شود، افزود: در این دو دهه با همکاری قضات محاکم و همراهی خوب طلبکاران خصوصی پرونده‌های جرایم غیرعمد، هزاران زندانی غیربزهکار با همت خیران و مشارکت عمومی آحاد مختلف اجتماعی از زندان‌ها آزاد شدند.

حمیدی با تاکید بر اینکه استخلاص زندانیان جرائم غیرعمد در ستاد مردمی دیه کار خداپسندانه‌ای است که بودجه دولتی ندارد و صرفاً با کمک خیران مدیریت می‌شود، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون با همت ستاد دیه استان کرمان، ۶۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه اقدام امسال برگزارکنندگان سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار بسیار ارزشمند است که در حاشیه این مراسم معنوی انجام می‌شود، گفت: چه خوب است که ما هم به اهل‌بیت عصمت و طهارت که خود سردمدار کمک به افراد نیازمند و مستمند بودند تاسی کنیم.

وی بیان کرد: هر مبلغی که در این مراسم جمع‌آوری شود دو برابر آن از طرف ستاد دیه اهدا می‌شود تا تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان به برکت برگزاری مجالس امام حسین علیه‌السلام آزاد شوند و به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

یازدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار از ۱۲ خرداد آغاز شده و تا ۲۲ این ماه هر شب یک مجلس تعزیه توسط گروه‌های تعزیه از استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

۲۰ خرداد ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید