همیار زندانیان غیرعمد در سنگر معنوی مسجد باشیم

همیار زندانیان غیرعمد در سنگر معنوی مسجد باشیم
به همت خیرین سراسر کشور و دنبال‌کنندگان کانال «مسجد طراز انقلاب » پویش ویژه دهه ولایت و امامت با محوریت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شروع به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مسئولین گروه مردمی «به سوی مسجد طراز انقلاب اسلامی» در اقدامی تحت عنوان پویش «هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد» در بازه زمانی عید قربان تا غدیر تلاش دارند با تکیه بر این رهنمون معمار بزرگ انقلاب که در صفحه 21 مجلد سیزدهم صحیفه ذیل تبیین تکالیف افراد در قبال حل معضلات اجتماعی تاکید دارند «حفظ مساجد امروز جزء امورى است که اسلام به او بسته است» این سنگر معنوی را افزون بر تعاریف معمول آن در بعد غیرفردی و حل مشکلات امت اسلامی نیز فعال نمایند.

از همین رو در فاصله دو عید بزرگ قربان و غدیر خم با فعالیت در پیام رسان‌های «بله»، «ایتا» و «روبیکا» اعضاء کانال besooye_masjede_taraz با واریزی‌های نقدی خود به شماره کارت ستاد دیه کشور نزد بانک ملی به شماره ۶۰۳۷-۹۹۱۱-۹۹۵۱-۷۵۰۳ تلاش دارند به سهم و وسع خویش نویدبخش امید و آزادی در جمع خانواده‌های نیازمندی باشند که یکی از اعضاء یا سرپرستان خانه را تنها به صرف ناتوانی در تامین دیون خصوصی در کنار خود ندارند.

پویش انساندوستانه «هر مسجد، آزادی یک زندانی غیرعمد» از ده سال گذشته تا به امروز به ابتکار ستاد مردمی دیه زمینه استخلاص بسیاری از دربندان دردمند کشور را در قالب برپایی گلریزان‌های حضوری و مجازی نمازگزاران محترم مساجد تمدن‌ساز و جامعه‌پرداز فراهم کرده است.

طرحی که از مساجد خیابان ایران در شهر تهران به صورت آزمایشی شروع و تا به امروز در اعیاد مختلف دینی و مناسبت‌های ملی بنا به تمایل گروه‌های مختلف اجتماعی مفسر عملی آن تعبیر نورانی شده‌ است که تاکید دارد «پرورش و انسان‌سازی در مساجد بیشتر از ساخت و ساز و بنا اهمیت دارد».

۳۰ خرداد ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید