آزادی ۳۰ زندانی با کمک نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان

آزادی ۳۰ زندانی با کمک نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان
همزمان با عید غدیر ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد به همت نماینده ولی‌فقیه در گلستان، از زندان‌های سطح استان آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، همزمان با خجسته روز امامت و ولایت عید سعید غدیرخم طی مراسمی که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه گلستان، غلامرضا سرلک مدیرکل زندان‌ها، حمید وسکوئی مدیرنمایندگی ستاد دیه، حجت‌الاسلام مزیدی و جمعی از مسئولین برگزار شد تعداد ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد با کمک مرکز نیکوکاری مسجد گلشن گرگان از زندان آزاد شدند.

مدیر ستاد مردمی دیه گلستان ضمن قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه استان گفت: با آزادی این ۳۰ زندانی تعداد زندانیان مالی آزاد شده با کمک مرکز نیکوکاری مسجد گلشن تحت حمایت آیت الله نورمفیدی، به ۳۴۳ نفر رسید.

وسکوئی افزود: همچنین این مرکز نیکوکاری کمک‌های برجسته‌ای اعم از اهدای ۳۰۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند زندانیان داشتند.

مدیر نمایندگی این ستاد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، در گزارشی از عملکرد سه ماهه ستاد دیه گفت: در سه ماه نخست سال‌جاری ۱۴۲ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین از زندان آزاد شدند که از این حیث ستاد دیه گلستان، جزء استان‌های برتر است.

وی با بیان این که از این تعداد زندانی آزاد شده، ۸ نفر زن هستند، افزود: کل بدهی زندانیان رقمی معادل ۲۲۱ میلیارد تومان بود که در فرآیند رسیدگی تا میزان ۲۰۷ میلیارد تومان از طریق رضایت از شکات، درخواست اعسار و نقدینگی مددجویان از اصل دیون کسر گردید و حدود ۱۴ میلیارد تومان نیز به صورت ویژه از طریق خیرین استان و کشور پرداخت شد.

وسکوئی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۶۰ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین از زندان‌های گلستان آزاد شدند، یادآور شد: در حال حاضر ۲۰۰ نفر زندانی غیرعمد در زندان‌های استان چشم انتظار کمک خیرین هستند تا از زندان به آغوش گرم خانواده بازگردند.

۶ تیر ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید