مشارکت بنگاه‌های مشاور املاک سراسر کشور در حوزه آزادی زندانیان غیرعمد

مشارکت بنگاه‌های مشاور املاک سراسر کشور در حوزه آزادی زندانیان غیرعمد
به همت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در قالب همکاری کارگروه کنترل بازار مسکن، ادارات کل راه و شهرسازی و بنگاه‌های مشاور املاک تا به امروز 17 زندانی غیرعمد آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، ۴ تیرماه نشست مشترک کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با اتحادیه، اصناف و جمعی از بنگاه‌های مشاور املاک، رییس هیات امناء ستاد دیه کشور، تمامی ادارات کل راه و شهرسازی کشور به شکل حضوری در ساختمان دادمان و وبیناری با استان‌ها با عنوان «چله خدمت؛ آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با تمرکز بر بانوان آسیب دیده» برگزار شد.

در این نشست، سید اسدالله جولایی رییس هیات امنای ستاد دیه کشور، نماینده اتحادیه بنگاه‌های مشاور املاک، یاسر دستمالچیان دبیر کارگروه کنترل بازار املاک و مستغلات و جمعی از بنگاه‌های مشاور املاک که در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه بانوان آسیب دیده در زندان مشارکت داشتند حضور به هم رساندند.

یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه تنظیم بازار و کنترل بازار املاک و مستغلات ضمن تشکر و قدردانی از این کار خداپسندانه اظهار کرد: در کمتر از یک سال فعالیت کارگروه کنترل بازار مسکن در وزارت راه و شهرسازی کارهای قابل توجهی انجام شد که بخشی از آن‌ها به شکل قانون و بخش دیگر به شکل آرامش در بازار مسکن خود را نشان داد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار مسکن ادامه داد: بر اساس مسئولیت اجتماعی و نقشی که باید در جامعه ایفا کنیم در این کارگروه و با همکاری بنگاه‌های مشاور املاک و این صنف، آزادی زندانیان غیرعمد در برنامه قرار گرفت و امروز این کار خداپسندانه انجام شد. اولویت انجام این اقدام به ترتیب شامل استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، استان‌های شهیدان رئیسی، آل هاشم و مالک رحمتی و سایر استان‌ها انجام شد.

در ادامه این جلسه، سید اسداله جولایی رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور هم در سخنانی با تقدیر از همراهی خالصانه فعالان خدوم در عرصه تنظیم بازار املاک و مستغلات در حوزه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: ستاد دیه از بدو تاسیس خود در سال 1369 تا به امروز با تکیه بر همین کمک‌های نوعدوستانه خیرین و نهادهای دولتی و خصوصی به فعالیت پرداخته و در سایه این اعتماد عمومی تا به امروز زمینه آزادی بیش از 160 هزار زندانی نیازمند گرفتار در موضوعات مالی یا محکومیت‌های دایر بر پرداخت دیات جرایم غیرعمد را فراهم نموده است.

وی با اشاره به کمک بالغ بر 10 میلیارد ریالی اعضاء کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک در راستای آزادی زندانیان تحت پوشش ستاد مردمی دیه گفت: به برکت این اقدام خداپسندانه 17 زندانی سرپرست خانواده که چهار نفر از آن‌ها را زنان شامل می‌شوند از استان‌های آذربایجان‌شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خوزستان، فارس، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، همدان، هرمزگان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد از بند حبس آزاد و به آغوش پر مهر جامعه بازگشتند.

۶ تیر ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید