باستانی‌کاران یزدی برای زندانیان غیرعمد آستین بالا زدند

باستانی‌کاران یزدی برای زندانیان غیرعمد آستین بالا زدند
همزمان با شب عید غدیر جشن گلریزان زورخانه‌ای برگزار و مبلغ ۱ میلیارد تومان از سوی ورزشکاران و پهلوانان یزدی در جهت آزادی زندانیان غیرعمد جمع‌آوری شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، شب دوشنبه (۴ تیر ماه) همزمان با عید سعید غدیر خم جشن گلریزان زورخانه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد، مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، رئیس شورای شهر یزد، رئیس هیات ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان، معاون سلامت اصلاح و تربیت اداره کل زندانها و جمعی از خیرین و مسئولین قضایی زندانهای استان به میزبانی زورخانه علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام برگزار و در این آیین معنوی ورزشکاران و پهلوانان دیروز و امروز شهر یزد مبلغی معادل ۱ میلیارد تومان در راستای کمک به آزادی زندانیان غیر عمد کمک کردند.

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در این مراسم طی سخنانی گفت: گره‌گشایی از کار مردم و کمک به دیگران از سنت‌های دیرین ایرانیان و عامل رونق و برکت در زندگی است.

حجت‌الاسلام حسین طهماسبی افزود: برکت و خیری که خداوند در گره‌گشایی از کار دیگران قرارداده قابل قیاس با هیچ امر خیر دیگری نیست. همانطور که در قیامت کوچکترین حق الناسی می تواند انسان را گیر بیاندازد، حقیقتا گره گشایی از خلق می تواند بسیاری از گره ها را در آن روز باز کرده و مشکلات انسان را مرتفع سازد.

این مقام قضایی اظهار کرد: کمک به افراد گرفتار، مختص افراد متمول نیست، بلکه همواره ثابت شده بسیاری از کمک ها برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد از کمک های خرد افراد معمولی جمع شده است.

در ادامه مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز با اشاره به آزادی تعداد ۴۶ زندانی غیرعمد از ابتدای سال تا کنون گفت: بدهی این مددجویان مبلغی معادل ۸۱  میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۷۳ میلیارد تومان در قالب گذشت رضایتمندانه از شکات، آورده مددجو و پذیرش دادخواست اعسار از سوی مراجع قضایی از اصل بدهی کسر شد و ستاد مردمی دیه تنها با پرداخت مبلغ ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان این زندانیان جرائم غیرعمد را از بند رهایی بخشید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۲۸ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۱۰ محکوم مربوط به پرداخت مهریه، تعداد ۶ محکوم مربوط به پرداخت نفقه، تعداد ۱ مددجو محکوم پرداخت دیه تصادفات رانندگی و تعداد ۱ مددجو نیز مربوز یه پرداخت دیه حوادث کارگاهی بودند که از این تعداد زندانی آزاد شده ۶ مددجو زن بوده و مابقی نیز مرد بودند.

۶ تیر ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید