استخلاص 3 محبوس با سعی سه دوست

استخلاص 3 محبوس با سعی سه دوست
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: سه دوست همدانی به یمن جشن عید غدیر بخشی از اندوخته خود را صرف آزادی سه زندانی جرائم غیرعمد کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یداله روحانی‌منش با بیان اینکه این سه جوان با همراهی چند نفر دیگر همه ساله اندوخته و پس انداز خود را صرف برگزاری جشن غدیر می کنند اظهار کرد: این جوانان امسال بخشی از این هزینه را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دادند و با صرف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال سه زندانی را آزاد کردند که آنها به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: یکی از این زندانیان که متولد ۱۳۵۹ است سال گذشته به علت تصادف، بروز خسارت به خودروی مقابل و پایین بودن تعهدات بیمه، بدهکار و راهی زندان شده بود.

روحانی‌منش با بیان اینکه یکی از این افراد آزاد شده مربوط به یک زن ۵۳ ساله است توضیح داد: این زن دارای یک همسر معلول و فرزند مبتلا به سرطان است و فرزندش برای امرار معاش مشغول به فعالیتی شده که چک ضمانت از سوی مادر صادر می شود اما به علت ورشکستگی و ناتوانی در پرداخت بدهی، مادر به علت ضمانت فرزند از تیرماه سال گذشته زندانی شد.

وی گفت: سومین پرونده مربوط به فردی است که اقدام به راه اندازی کارگاه خیاطی کرده اما به علت ناتوانی در پرداخت و پاس کردن چک، از ۳۰ بهمن سال گذشته در زندان به سر می برد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان خاطرنشان کرد: ۲۳۲ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت های ستاد دیه و با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

روحانی‌منش بیان کرد: این افراد شامل ۱۵۴ محکوم مالی، سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه، ۷۴ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت نفقه می شود.

۹ تیر ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید