هیئت‌هایی که زندانی آزاد می‌کنند

هیئت‌هایی که زندانی آزاد می‌کنند
رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور با اشاره به پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی غیرعمد» گفت: سال‌های گذشته در این پویش صدها شیفته خاندان نبوت به برکت وجوهات شرعی و کمک‌های جمع‌آوری شده در هیئت‌های عزادار ویژه دهه اول محرم‌الحرام از بند آزاد شدند که با تکیه بر همین تجربه، امسال نیز این پویش در حال برگزاری است.

سید اسدالله جولایی، رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور در گفتگو با خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس گفت: هم اکنون 12 هزار و 675 تا زندانی غیرعمد در کشور داریم که 621 نفر زن و 12هزار و 54 نفر از آن‌ها مرد هستند.

وی ادامه داد: بدهکاران مالی ناشی از صدور اوراق بانکی چک، سفته یا ضمانت به واسطه این اسناد با هشت هزار و 523 مددجو در صدر فهرست عددی زندانیان واجد شرایط قرار گرفتند. همچنین در رتبه بعد زندانیان مهریه هستند که آمار آن‌ها در از یک هزار و 880 نفر تخطی کرده است.

رئیس هیأت امنا ستاد دیه کشور تصریح کرد: تهران با میزبانی از یک هزار و 991 زندانی در رأس جدول آماری قرار دارد و در ادامه استان فارس با یک هزار و 130 مددجو، اصفهان با ۹۹۹ محکوم مالی و استان رضوی هم با 919 زندانی قرار دارند.

جولایی خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های این نهاد حمایتی (ستاد دیه کشور) در سراسر کشور بنا به ظرفیت‌های بومی و امکانات استانی با همکاری هیئات عزاداری و مسئولین تکایای سیار و حسینیه‌های تاریخی در نظر دارند در قالب برپایی پویشی با عنوان «هر هیئت، آزادی یک زندانی غیرعمد» زمینه رهایی این افراد محکوم مالی را که به‌دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد گرفتار بند شده‌اند فراهم کرده و در ایام محرم و صفر زمینه بازگشت این زندانیان غیربزهکار را به آغوش جامعه فراهم کند.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته با اتکا به فعالیت شایسته استان‌هایی چون اردبیل، آذربایجان‌شرقی، تهران، خوزستان، یزد و کرمان در زمینه برگزاری این پویش خداپسندانه، صدها شیفته خاندان نبوت به برکت وجوهات شرعی و کمک‌های جمع‌آوری شده در هیئت‌های عزادار ویژه دهه اول محرم‌الحرام از بند آزاد شدند که با تکیه بر همین تجربه، امسال به صورت سراسری و با شعار «امتداد احسان حسینی تا ربیع رهایی» این کمپین در سطح حسینیه ایران اسلامی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

۳۰ تیر ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید