آزادی 3 زندانی بدهکار با هزینه مراسم ترحیم

آزادی 3 زندانی بدهکار با هزینه مراسم ترحیم
نیکوکاری که در داغ از دست دادن برادرش به سوگ نشسته بود، هزینه مراسم ترحیم وی را برای آزادی سه نفر زندانی بدهکار غیرعمد اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور نیکوکاری با مراجعه به نمایندگی ستاد مردمی دیه استان تهران  و واریز مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان به عنوان هزینه مراسم ترحیم برادر درگذشته‌اش زمینه آزادی سه نفر زندانی بدهکار نیازمند را فراهم کرد.

بنا بر این خبر بخشی از مبلغ اهدائی این نیکوکار برای آزادی مادر چهار فرزند دختر و بی سرپرست اختصاص داده شد که با ایجاد صندوق خانگی بدون تجربه، تحقیق کافی و عدم دریافت تضمین‌های قانونی وامی را به یکی از اعضای صندوق داده، او شبانه اسباب کشی کرده و در نهایت این مادر با وضعیت مالی بسیار نامساعد پس از شکایت اعضای دیگر راهی زندان شده بود.

دومین پرونده‌ای که با هزینه ترحیم متوفی مختومه شد ، خانم ۴۸ ساله و مجردی بود که پدرش را از دست داده و از مادر بیمارش مراقبت می‌کرد. وی برای تأمین هزینه عمل جراحی مادرش مبلغی را از شخصی قرض نموده ولی در موعد چک نتوانسته بود بدهی‌اش را بازگرداند و با محکومیت مالی در زندان به سر می‌برد.

همچنین سومین زندانی مردی ۴۱ ساله بود که سرپرستی پدر و مادر و نیز همسر باردارش را برعهده داشت وی که برای گذران امور زندگی مجبور به دریافت وام شده بود ، ناگهان با تعدیل نیرو در محل کارش ، بیکار شده و نتوانسته بود اقساط را پرداخت نماید و با اجرا گذاشته شدن سفته و ضمانت ها ، زندانی شده بود.

 این خبر می‌افزاید: سه زندانی یادشده که بخشی از بدهی آنان توسط نیکوکاران دیگر تأمین شده بود، با واریز مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان پس از طی مراحل قانونی، در این روز‌های پایانی ماه صفر است، آزاد و نزد خانواده چشم انتظارشان باز خواهند گشت. 

۷ شهریور ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید