آزادی 1515 زندانی غیرعمد در ایام محرم و صفر

آزادی 1515 زندانی غیرعمد در ایام محرم و صفر
به برکت مسئولین حسینیه‌ها و اعضای تکایاء عزاداری امام حسین علیه‌السلام در طول ماه‌های محرم و صفر زمینه آزادی 1515 زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به گفته سید اسداله جولایی رئیس هیات امناء این نهاد مردمی از ابتدای ماه محرم تا روزهای منتهی به ماه ربیع‌الاول در سایه پویش مردمی «هر هیئت، آزادی یک زندانی» یک‌هزار و پانصد و ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد با کمک‌های نوعدوستانه مردم نیکوکار و خاصه حمایت‌های مالی عزاداران حسینی از بند حبس رهایی یافته‌اند که 77 نفر از این افراد مساعدت شده را خانم‌ها و 1438 نفر را آقایان اغلب عائله‌مند شامل می‌شوند.

وی در خصوص فرآیند آزادی این محبوسان غیربزهکار اظهار کرد: کل بدهی 1515 زندانی رهایی یافته رقمی معادل 3 هزار میلیارد تومان بود که 28 درصد این مبلغ در قالب تلاش کمیته‌های صلح و سازش از اصل محکوم‌ٌبه کسر شد.

نایب‌رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور ادامه داد: بیشترین آزادی‌های صورت گرفته به ترتیب آمار عددی ارایه شده به استان‌های فارس، تهران، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و خراسان‌رضوی اختصاص دارد.

جولایی گفت: سال گذشته به برکت نام حسین علیه‌السلام ضمن همکاری خوب شکات و اولیاء دم در حوزه بخشش خیرین با وجوهات و مبالغ اهدایی خود در بازه زمانی دو ماه محرم و صفر نیز زمینه‌ساز آزادی 1200 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از جرایم غیرعمد بودند که امید است این نگاه مهر آمیز در راستای اسخلاص افزون بر سیزده هزار زندانی غیرعمد موجود در سطح ندامتگاه‌های کشور تدام یابد.

۱۳ شهریور ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید