زمینه آزادی 78 زندانی غیرعمد در کمیته ویژه ستاد دیه کشور فراهم شد

زمینه آزادی 78 زندانی غیرعمد در کمیته ویژه ستاد دیه کشور فراهم شد
برگزاری بیست و هشتمین جلسه کمیته ویژه زندانیان نیازمند در سال‌جاری زمینه‌ساز آزادی 78 زندانی جرایم غیرعمد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، جلسه هفتگی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد مردمی دیه روز یکشنبه (8 مهرماه) به ریاست سید اسداله جولایی، رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی پرونده زندانیان غیرعمدی از استان‌های چهارمحال‌ و بختیاری، تهران، مرکزی، ایلام، کرمان، فارس و خراسان شمالی و جنوبی با اعطای تسهیلات خاص با لحاط فرآیند آزادی در قالب مراحل ارایه دادخواست اعسار، آورده خانواده مددجویان و اخذ گذشت رضایتمندانه با ارایه کمک ویژه به 8 زندانی زن و 70 زندانی مرد موافقت بعمل آمد.

اصل بدهی هفتاد و هشت غیربزهکار یاد شده رقمی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال بود که در مراحل متعدد رسیدگی نزدیک به 75 درصد بدهی در قالب قبولی دادخواست اعسار و تعدیل اقساط از اصل محکومٌ‌به کسر گردید.

آزادی یک کشاورز 53 ساله با هفت سر عائله‌ در استان فارس که در پی خشکسالی در منطقه سکونتی متضرر شده بود از مصوبات قابل توجه جلسه اخیر کمیته ویژه بود؛ مردی که از تاریخ 22 فروردین سال 1395 روانه بند شده بود و طی فرآیند رسیدگی به جهت احراز ناتوانی مالی او، در جلسات صلح و سازش شکات خصوصی از دریافت ثلث مطالبات چشم‌پوشی داشتند.

ستاد دیه کشور

۸ مهر ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید