موقوفات، از منابع پایدار ستاد دیه در راستای آزادی‌هاست

موقوفات، از منابع پایدار ستاد دیه در راستای آزادی‌هاست
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موقوفه‌های خیرین از منابع پایدار ستاد مردمی دیه در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بشمار می‌آید.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با هدف جلب حداکثری مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت موقوفات متعدد در کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در یاسوج دیدار و گفت‌وگو نمود.

در این جلسه علی‌عباس فلاحتی‌مطلق، مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی گفت: با استفاده از ظرفیت خیران خداجو و تخصیص بخشی از موقوفات به ستاد دیه که به عنوان متولی اصلی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بشمار می‌آید زمینه رهایی زنان و مردان بسیاری در سال‌های اخیر فراهم شده است که بنا به افزایش ارقام بدهی و بالا رفتن تعداد محبوسان ناشی از محکومیت مالی و دیون متحمل از پرداخت دیات غیرعمد انتظار می‌رود افزون بر جلب واقفان، متعاقبا در جذب تمام یا بخشی از عواید حاصل از موقوفه‌های سطح استان متولیان امر همکاری بیشتری با ستاد مردمی دیه داشته باشند.

وی استفاده از ظرفیت وقف در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را یک سرمایه پنهان و پایدار برای ستاد دیه استان برشمرد و افزود: هم اکنون برای استخلاص نزدیک به 700 زندانی جرایم غیرعمد موجود در سطح ندامتگاه‌های استان در تلاش هستیم علاوه بر بهره‌مندی از امکانات و توانمندی‌های بومی از ظرفیت بقاع متبرکه و خاصه تخصیص عواید موقوفات عیان و عرصه نیز بهره‌مند شویم.

فلاحتی‌مطلق با تاکید بر اینکه چتر حمایتی این ستاد مختص به زندانیان جرایم غیرعمد مالی متضرر در پرونده‌های چک، سفته، مهریه و خسارات تعیین شده در تصادفات است، گفت: ما به افرادی کمک می‌کنم که وارد زندان شده و دادنامه آن‌ها صادر شده باشد. افرادی که در راستای تعدیل ارقام محکوم‌به دادخواست تعدیل آن‌ها نیز تقدیم محکمه رسیدگی‌کننده شده است. ما در فرآیند آزادی درصدد پرداخت تعهدات اشخاص خصوصی نیستیم و در این راستا تلاش داریم دیون افراد را مدیریت نموده و در راستای استخلاص بدهکاران غیربزهکار الباقی عاجز از پرداخت را به پشتوانه حمایت‌های مای و معنوی خیرین تسویه نماییم.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر موقوفات به ستاد دیه و خیل مددجویان نیازمند و اغلب متدین و آبرومند آن عنایت ویژه داشته باشند می‌توان در گام نخست متاهلین و سرپرستان خانواده‌های زیادی را به آغوش جامعه بازگردانیم.

وی یادآور شد: پرداخت دیه به اولیاء دم و سایر محکومیت‌های مالی و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه از جمله خدمات ستاد دیه استان به زندانیانی که نه با سوء نیات مجرمانه بلکه به صرف نوسانات بازار اقتصادی و وقوع یک پیشامد مانند تحقق سوانح ناشی از حوادث کارگاهی روانه بند شده و بدون پشتوانه مالی ماه‌ها و بعضا سال‌ها روزهای تکراری خود را شب می‌کنند.

۱۸ مهر ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید