ستاد دیه یزد در حوزه پیشگیری از استان‌های پیشرو است

ستاد دیه یزد در حوزه پیشگیری از استان‌های پیشرو است
مدیرعامل ستاد دیه کشور از یزد به عنوان یکی از استان‌های برتر در حوزه فرهنگی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یکصد و هفتادمین جلسه اعضاء هیئت امناء ستاد دیه یزد با حضور مدیر عامل ستاد دیه کشور، رئیس کل دادگستری و رئیس هیات امنا ستاد دیه استان، مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیات امناء، مدیر نمایندگی ستاد دیه و اعضاء حقیقی هیات امناء ستاد دیه استان یزد در محل اداره کل‌ زندان‌های یزد برگزار شد.

در این نشست علی شمس، مدیرعامل ستاد دیه کشور با بررسی عملکرد ستاد دیه استان در مقایسه با استان‌ها کشور گفت: یزد در زمینه فرهنگ‌سازی و به طور خاص برپایی پویش‌های مردمی ایام مختلف سال جزو استان‌های پیشرو قلمداد شده و به برکت مشارکت همگانی آحاد اجتماعی اتفاقات مبارکی در راستای آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد رقم خورده است.

وی در خصوص اقدامات ستاد مردمی دیه یزد در عرصه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: بر اساس آمار و عملکرد فعالیت‌های این نهاد حمایتی در زمینه اخذ گذشت از شکات نیز حائز اهمیت بوده و در رعایت فرآِند آزادی بدهکران مالی که چند مرحله ارد در ایستگاه گذشت شاهد چشم‌پوشی درصد بالایی از ارقام مورد مطالبه شکات خصوصی در تسهیل شرایط آزادی زندانیان غیرعمد هستیم.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسین طهماسبی، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در سخنانی گفت: استخلاص بدهکاران مالی ناشی از جرایم غیرعمد یکی از کارهای نیکو است که می‌توان به عنوان توشه راه در مسیر آخرت به همراه داشت.

وی ادامه داد: تحقیقات به صورت گسترده در پرونده‌های مددجویان مشمول کمک این ستاد مردمی یکی از مهمترین نکاتی است که ما در این ستاد مردمی همواره بر آن دقت داشته و با همکاری قضات دادگستری و اعضاء هیئت امناء و گروه تحقیق این ستاد ارایه تسهیلات پس از اخذ آخرین استعلام‌های ثبتی و قضائی و ضمیمه نتایج تحقیقات میدانی صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر این موضوع که اقدامات حمایتی ستاد دیه نباید در قالب ارائه آمار محدود شود، گفت: تمام کارکنان و مسئولین در هر رده‌ای که هستند می‌بایست تمام تلاش خود را معطوف به این امر نمایند که اگر یک زندانی واجد شرایط احصاء شد و فرآیند آزادی طبق اساسنامه تنظیمی از سوی ستاد دیه مرکز رعایت گردید فرد مدیون حتی یک روز بیشتر در بند حبس نماند.

گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیری توسط مدیر عامل ستاد دیه کشور از اعضای هیئت امناء ستاد دیه استان تقدیر به عمل آمد.

۲۲ مهر ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید