رهایی 49 زندانی غیرعمد رهاورد آخرین جلسه کمیته ویژه ستاد دیه کشور

رهایی 49 زندانی غیرعمد رهاورد آخرین جلسه کمیته ویژه ستاد دیه کشور
برگزاری سی‌اُمین جلسه کمیته ویژه زندانیان نیازمند در سال‌جاری زمینه‌ساز آزادی 93 زندانی جرایم غیرعمد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند، جلسه هفتگی کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد مردمی دیه روز یکشنبه (22 مهر ماه) به ریاست سید اسداله جولایی، رئیس هیات امناء ستاد دیه کشور برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی پرونده زندانیانی غیرعمدی از استان‌های اصفهان، مرکزی، ایلام، کرمانشاه،  البرز، چهارمحال و بختیاری، قزوین، قم، کردستان، گلستان و خراسان شمالی و رضوی با اعطای تسهیلات خاص با لحاط فرآیند آزادی در قالب مراحل ارایه دادخواست اعسار، آورده خانواده مددجویان و اخذ گذشت رضایتمندانه با ارایه کمک ویژه به 5 زندانی زن و 88 زندانی مرد موافقت بعمل آمد.

اصل بدهی نود و سه زندانی غیربزهکار یاد شده رقمی معادل یک هزار و 81 میلیارد ریال بود که در مراحل متعدد رسیدگی نزدیک به 55 درصد بدهی در قالب قبولی دادخواست اعسار و تعدیل اقساط از اصل محکومٌ‌به کسر گردید.

آزادی یک آشپز 62 ساله که با وجود سرپرستی از یک خانواده سه نفره به دلیل نصب نامناسب آبگرمکن در واحدی از خانه‌های مسکن مهر با عنوان «عدم رعایت نظامات دولتی و ایمنی در کار» ناخواسته مسبب قتل غیرعمد 2 کودک و والدین آن‌ها می‌شود، از مصوبات قابل توجه جلسه اخیر کمیته ویژه بود. مردی که پیش از مشکلات حادث شده ناشی از حبس تنها دارایی او به دلیل مشکلات جسمانی فقط یارانه دولتی بود، با لحاظ تقصیر 30 درصدی در وقوع حادثه از تاریخ 8 خرداد ماه 1401 بدون امکان استفاده از تمهیدات ارفاقی مرخصی در بند حضور داشت.

۲۳ مهر ۱۴۰۳
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید